Skip to content

Första reklambilden fotade jag på en toalett…

januari 24, 2013

Just nu är jag i full gång att skapa min nya webb. Det leder det till letande på äldre hårddiskar efter bilder som jag fortfarande gillar och vill ha med i mitt portfolio. Igår hittade jag bilden som dock startade min karriär och att se den fick mig att återvända ett antal år tillbaka i tiden… och ett gott skratt.

När jag var runt 21 (14 år sedan) jobbade jag på Nerikes Allehandas webbavdelning tillsammans med bl.a. Anders Jakobson. Jag var intresserad av marknadsföring och reklam och övertalade mina chefer att jag skulle få göra en annonskampanj istället för webbdesign som jag var anställd för.

Vi hade det hetaste just för den tiden på vår avdelning, bland de första digitalkamerorna. Den var otymplig och hade en diskett som lagrade de suddiga och lågupplösta bilderna som den producerade. Anders blev mitt första ”offer” och fick senare ha rubriken bredvid sin bild ”Var hittar jag den billigaste köttfärsen?”… med payoffen ”- på nerikes.se annonsmarknad”. Att han vid det laget var vegitarian kändes som en petitess. Då jag inte hade någon blixt ( lite kunskap om foto) och det var ljusast på en av toaletterna fotade jag Anders där. Synd att annonsen inte längre finns kvar… men dock en av bilderna som jag tog.

Bilden platsar inte i mitt portfolio men visst förtjänar den ett blogginlägg. Ibland är det charmigt med tillbakablickar till en tid som just nu känns mycket avlägsen.

Tack Anders för att du alltid har stöttat mig i mina upptåg. Du har varit en fin kollega men framförallt en kär och god vän.

diskett_200

anders

One Comment leave one →
  1. januari 31, 2013 1:25 e m

    Ha ha ha!🙂 Asroligt! Allt börjar någonstans! Kram!

Kommentera

