Skip to content

Partner in crime

mars 13, 2012

Jag ler för mig själv. Sitter och går genom bilder från fredagens fotografering hos Textilia i Rimbo, några mil om Norrtälje.

För ett tag sedan fotade jag hos Textilia i Örebro och när jag satt i bilen påväg, undrade jag om stämningen i Rimbo skulle vara lika hjärtlig som den vi skapade då. När jag parkerade bilen utanför entrén välkomnade mig en kvinna med härligt yvigt hår, som utbrast:
– Här får du fasen inte parkera!… och skrattade gott, vilket gjorde att jag förstod att hon hade likartad ironisk humor som jag.

Sedan var det jag och Annette hela dagen. Hon hjälpte mig och bar mina blixtar, städa upp, flytta på saker. Ofta låg hon steget före då hon efter ett tag förstod hur hon skulle hålla i reflexskärmen eller var jag behövde eluttag. Hon var stark som en oxe och blev min förlängda arm. Vilken kvinna!

Vi körde racet och hade verkligen jättekul… så Annette, assistentjobbet finns alltid kvar😉

Jag provar ljuset på Annette.

No comments yet

Kommentera

