Skip to content

Semester med yin och yang

juli 25, 2011

Jag går mellan ytterligheter. Två veckor har gått av att ladda batterierna och jag njuter i fulla drag.

Första delen startade med yogaläger i Mariedamm. Precis vad jag behövde. Yoga för att få igång kroppen, nyttig god mat och att bara vara. Yogan blir allt mer en viktig del av mig och lägret gav mig många bra insikter. Balsam för själen.

I höst startar vi igen. Hör av dig och följ med och prova.

Nu är jag just hemkommen från andra veckan, Pappas och min galna road-trip till Dansbandsveckan i Malung. Jag har aldrig dansat förut och musiken har för mig länge varit ett big no no. Tänkte dock att Pappa behöver en upplevelse och vi lånade Farbrors husvagn och åkte mot äventyret. Det har varit skitkul!

En kväll på dansgolvet funderade jag på olikheterna mellan dansbanan och krogen och det var slående. Att stå nära någon, följa varandra i rörelsen och samtidigt höra låttexter som:
”Du är mitt ljus, du är min kärlek…ikväll är det du och jag…” går det inte att hålla en fasad, att inte skratta och vara sig själv. Det här är helt klart ”Heart and Soul” tänkte jag och blev både överraskad och glad på samma gång.

Tack J för att du fick mig att hitta buggstegen. Det var grymt.

Varmt, fartigt och fullt med folk i alla åldrar. Det var ca. 7000 besökare varje kväll på området.

No comments yet

Kommentera

