Skip to content

Teater och bensin, båda behövs för en lyckad kväll.

juni 29, 2011

Jag blev svettigare och svettigare ju längre vi åkte igår, påväg till Stadra Sommarscen. Jag som alltid brukar tanka upp Barbro (bilen) så fort det behövs men nu visade mätaren att h.m.m…du kommer inte att klara dig långt. Mina glatt påhejande vänner Lena och Peter skrattade åt situationen men jag hade inte svårt att hålla mig för skratt. Fasen, förmodligen skulle vi bli stående längs vägen i mitten av ingenstans sent på kvällen sen, och det var jag som lurat med dem på det här äventyret.

När vi väl kom fram till Stadra, som ligger några mil utanför Nora, blev vi alla häpna av den vackra miljön. Vilket ställe! Vi mötte Ulla Mihnoss, coordinator och guide som gav oss en lugnande kram och samtidigt som hon fixade fram en dunk bensin, gav en snabbguidning av området.

”Vill ha dig” var en underbar föreställning, det tyckte vi alla tre. Skriven av Johan Bernander. Huvudperson är Saga, en självständig kvinna som har tre mycket olika män som alla vill ha hennes kärlek, men inte är beredda att ge henne det hon egentligen vill, behöver och söker.

Det är tre spelkvällar kvar. Se den!

www.stadrasommarscen.se

Foto: Börje Gustavsson. Duncan Green, Rune Jakobsson, Eva Haldert, Magnus Wetterholm, Ellen Hennig och Anja Strautmanis (cello).

Räddade! Tack Ulla🙂

One Comment leave one →
  1. Miss L permalink
    juli 4, 2011 3:56 e m

    Hi hi det var en kväll full av upplevelser🙂
    och hem kom vi🙂

Kommentera

