Skip to content

Minnen och kli i ögonen

oktober 18, 2010

Det är riktigt sent, den svaga lampan lyser upp kontoret och Anna Ternheim sjunger bakom mig. Jag sitter och går genom bilder till mitt portfolio. Det tar tid… Jag stannar, minns och funderar om bilden platsar. Kanske berör den bara mig för att jag minns lukten, hur det kändes att ta bilden, de människor som förevigats just där och då. Den ska bedömmas av andra, vändas och vridas på. Så självklart men också orättvist.

Bilmek i Lima. Han bara satt där och när jag frågade om jag fick ta hans bild plirade han bara med ögonen som svar.

Familj i bergsbyn Uratari - Peru.

Colca. 4 200 meter över havet. Det var svårt att andas och hjärtat bultade när jag gick längre sträckor. Kargt och vackert.

No comments yet

Kommentera

