Skip to content

Pausmusik

juni 15, 2010

Påväg hem idag från ett möte i Västerås träffade jag Gabriel på perrongen som satt glatt och spelade på sin minigitarr. Han är musiklärare men skulle nu i juli åka till Barcelona några månader för att spela in sin första skiva. Jag var redan på bra humör och det blev bara bättre av att få schysst pausmusik och bra prat medan jag väntade på att mitt tåg skulle komma.

-Vad har du för fin gitarr, frågade jag.
- Ett riktigt kap! 40 spänn på loppis. Jag kan ha med mig den vart som helst, skrattade Gabriel.
Indeed!..

No comments yet

Kommentera

