Skip to content

Helg…

mars 21, 2010

Söndag, eftermiddag. Snöregnet fortsätter utanför fönstret men jag är glad inombords, nästan lite bubblande. Det har varit och fortfarande är en inspirerande helg. Igår var jag på fotutställning i Nora. Eddy van Wessel ställde ut sina panoramabilder från krigshärjade områden och det var svårt att inte bli tagen. Han använder en speciell vidvinkelkamera från 50-talet som jag nu är på jakt efter. Ett coolt och spontant möte ägde rum igår som ledde till intressanta och roliga diskussioner. Idag lyssnade jag till Bob Hansson som gästade Örebro. Grymt bra. Snart väntar middag hemma hos Linn, Johan och lilla Elmer och jag er så fram mot att träffa dem.

April, 14th. 2003, N-Iraq, Tikrit. During the first evening Troops inspect cars passing by on weapons or hostile attacks. Some man are arrested because in their car were 16 AK 47 automatic rifles found, and hand grenades, during their arrest gunfire is starting. Foto: Eddy van Wessel.

April, 10th. 2003, N-Iraq, Kirkuk, at the main square people gather to celebrate and take down the statue of Saddam Hussein. Foto: Eddy van Wessel

No comments yet

Kommentera

