Hoppa till innehåll

Kort kort – Jag!

januari 2, 2010

Två dagar har gått sedan jag, Maria, Matilda och Anders skålade in det nya året med Pommac vid ett fyrverkeriprytt slott. Jag brukar alltid ha mina nyårslöften, ett slags förpepp och förmaning på samma gång. I år hade jag inget. Varför lägga in prestation? Fel förväntningar och för höga krav vare sig det är på sig själv eller andra kan knäcka det bästa och den bäste har jag fått lära mig. Jag har helt enkelt börjat året helt förutsättningslöst.

Igår skippade jag min yogamat och åt ett berg av pulvermos och godis (jag dog inte även om sockerchocken var total). Idag när jag var på stan köpte jag en kort-kort sliten svart jeanskjol som strax räcker över höfterna. Den rosahåriga coola expediten kikade på mig när jag provade och sa att jag såg grym ut och såklart vill man göra det mest hela tiden.

Varför inte göra allt tvärt om mot vad jag brukar göra, i stort som smått. Kanske är det då nya saker händer…

No comments yet

Lämna en kommentar