Skip to content

Love at first sight…

oktober 6, 2009

Jag är kär. Känner ett pirr i kroppen och tanken går dit mest hela tiden. Ser oss som i en film, åkandes i solnedgången. Säger bara Alfa Romeo. Skulle vara så rätt, så bra. Inte praktiskt, förnuftigt utan passionerat och känslosamt…Heart and Soul.

Fick ett mail från andreas, nyhetschefen på Motala Tidning. "För övrigt tycker jag att du ska köpa en Alfa Romeo 159 sportwagon. Läcker och rymlig, heart and soul ". Jag googlade på modellen och det var kärlek vid första ögonkastet. I morse, under ett möte min chef, kunde jag inte hålla mig från att diskuterade bilköp. "Fasen Terése, Du är en Alfa". Jag suckade djupt. "Jag vet..."

Fick ett mail från Andreas, nyhetschefen på Motala Tidning. "För övrigt tycker jag att du ska köpa en Alfa Romeo 159 sportwagon. Läcker och rymlig, heart and soul ". Jag googlade på modellen och det var kärlek vid första ögonkastet. I morse, under ett möte min chef, kunde jag inte hålla mig från att diskuterade bilköp. "Fasen Terése, Du är en Alfa". Jag suckade djupt. "Jag vet..."

6 kommentarer leave one →
  1. Jorma permalink
    oktober 6, 2009 8:40 f m

    Hey! Jag vill åka med!

    • heartandsoulterese permalink
      oktober 6, 2009 8:52 f m

      Let´s do it!😉

  2. oktober 6, 2009 9:02 f m

    Kan se er i solnedgången, T. Vacker syn utan tvekan, men det känns som att det kan bli ett dyrt äktenskap?

    • heartandsoulterese permalink
      oktober 6, 2009 9:39 f m

      Ha ha… ja, jag vet. Bra att du håller mig på mattan Mr. Sedan finns det ju andra modeller och äldre årsmodeller. Gunilla här på jobbet ville sälja en 86:a till mig nyss som hennes man köpte för 12 år sedan bara för att ha stå i garaget och putsas på då och då (mannen är dock inte underrättad ännu).

  3. Magnus permalink
    oktober 7, 2009 9:12 f m

    Jag var också kär i en Alfa. Hade bestämt mig för att köpa bil med hjärtat, istället för hjärnan. Så det blev en Alfa Romeo, -00, röd med svart skinnklädsel.
    Det var en dyrköpt kärlek. Jag fick öppna plånboken alldeles för många gånger för att hon skulle vara nöjd. Och när jag sen inte orkade med henne så straffade hon mig genom att lämna mig nästan gratis.
    Men jag ångrar ingenting, som Edith Piaff skulle ha sagt. Körglad och vacker som få – sånt kan inte köpas för pengar. Eller egentligen, jo, det är just det det kan. Men lite bekräftelse tillbaka hade inte skadat…

    • heartandsoulterese permalink
      oktober 7, 2009 10:06 f m

      Ja, kärlek kan vara svårt ibland. Ska man ta det passionerade, det hjärtat brinner för eller det trygga och förnuftiga. Har fått flera länkningar från vänner, till blocket och bytbil… Låter beslutet ligga och gro en stund. Äktenskap är allvarliga saker😉 Tack för dina synpunkter. Uppskattas!

Kommentera

