Skip to content

Back to the future

september 27, 2009

Jag sitter och gör fotomontage av gamla filmstjärnor. Det är gulnade kort med skruffsiga hörn som är daterade någon gång från 50-talet. De ler mot mig med sina bändande leenden och det är som att titta in i en annan tid, bakåt.  När jag var i Sthlm sist diskuterade jag och M om siare och medialagåvor och jag sa kanske lite ogenomtänkt att det skulle vara kul att kunna prata med andar. Men om det verkligen gick att se in i framtiden, titta 10 år framåt skulle jag verkligen vilja göra det?

Jag läser ibland slutet innan jag kommit till andra kapitlet, spolar genom en film för att jag är så nyfiken. Skulle jag kunna hålla mig? Förmodligen inte. Tänk om man inte gillar det man ser och inte kunna ändra på det. Eller om man kunde, hur skulle man då resonera. Vad baserar man sina beslut på? Rädsla, impulser, magkänsla, passion eller intellekt.

Det är mycket jag funderar på just nu. Kanske ska jag fråga Madame Mim, ringa en astrolinje, fixa en indiandrog. Men…jag får nöja mig med att det som är menat är menat och ”time will tell” som Maria alltid brukar säga, men har jag tid att vänta?

No comments yet

Kommentera

