Skip to content

Farbror Barbro Is Alive!

september 22, 2009

Ikväll när jag gick hem kunde jag inte hålla mig från att stanna vid en underklädesbutiks skyltfönster. Plyschdressar måste vara på modet. Allt från byxor och topp till morgonrocksklänning. Funderade när Nile City gick för länge sedan var Johan Rheborg hittade sin åtsittande mjuka skapelse. Coolt, det var här i Örebro!

Anna Engman

Farbror Barbro

Farbror Barbro

5 kommentarer leave one →
  1. september 22, 2009 6:55 e m

    Örebro och farbror Barbro… ”Wonderbar!”, utropade han med markant förtjusning.

  2. heartandsoulterese permalink
    september 22, 2009 10:25 e m

    Vill du att jag skickar en? Tror det skulle vara en upplevelse för dig att glida omkring, sitta på din balkong i en röd mjukis… eller varför inte på en lektion. Du skulle få ännu mer respekt av eleverna. Lovar.

  3. september 23, 2009 4:37 f m

    Elev räcker upp handen. Blixtsnabbt är jag där, liksom glidande genom klassrummet. Jag gnider mina händer med lite lotion, och säger: ”Jag är här du, kan jag hjälpa dä?”

  4. september 23, 2009 6:07 f m

    Vilken härlig spaning!! Nu känns onsdagsmorgonen redan bättre… Mina elever kanske också skulle uppskatta den! Kram

  5. heartandsoulterese permalink
    september 23, 2009 6:57 f m

    Fasen, okej. Vi gör plyschrevolution! Jag ska ha en röd helt klart. Hoppas bara kameran inte glider ur händerna av all handsmörj.

Kommentera

