Skip to content

Högre makter

september 16, 2009

Påväg till ett fotojobb idag stod jag på cykelbanan och tittade på min utskrivna karta från hitta.se. Vart var det jag skulle egentligen? Viktigt var det också att komma i tid. Plötsligt stannade en man med stort leende och frågade om jag var vilse och när jag svarade vart jag skulle utbrast han glatt:
-Det vet jag var det är. Häng med! Vi åkte i ilfart till adressen. Han före och vinden blåste i hans stora hår av farten.
Jag tackade och han började åka för att sedan vända om igen och komma mot mig. ”Nu ska han säkert försöka få mitt telefonnummer” tänkte jag lite trött. Han log sitt stora leende och sa:
– Jag är den ende somaliska kristne i Örebro. Det är jag! Åter leende och åkte iväg.
Den somaliske kristne räddade min dag. Kanske var han en utsänd ängel?

Jobbet gick bra, även det i kyrkans tecken. En byggarbetsplats, en pastor och en truck (visar resultatet senare).

One Comment leave one →
  1. september 17, 2009 9:56 f m

    Hej underbara T!
    Vilken härlig beskrivning, ett litet vardagsmirakel. Det behöver vi alla… KRAM

Kommentera

