Skip to content

Leva livet

september 12, 2009

En relativt ny vän, som på kort tid har kommit att betyda massor för mig är sjuk. Det skakar om och berör. För ett tag sedan när jag diskuterade jobb och framtid med en annan vän fick jag frågan vad jag skulle göra om jag hade en vecka kvar, var skulle jag lägga mina priorteringar och hur skulle jag leva. Det var rättså enkelt, jag behövde inte fundera länge. Jag ville bara vara med dem som på riktigt finns i hjärtat och det spelade inte så stor roll vad vi gjorde. Tror många skulle svara likadant. Frågan är om vi människor prioriterar efter det. Väljer vi människor framför arbete men också, ger vi den största delen av tiden till dem som finns ända längst in och betyder mest, eller de som för stunden är i närheten eller är bäst på att höra av sig och kräva tiden.

Fick idag ett sms från min vän. Positiva glädjande besked. Jag känner inom mig att det kommer att gå bra. Dels för att min känsla verkligen säger det, men också för att han är god, inspirerande och levande och behövs på den här planeten.

One Comment leave one →
  1. Benny Ekberg permalink
    september 13, 2009 8:06 f m

    Hej Terése!
    Jättetråkigt att höra om din vän, hoppas det går bra!
    m v h
    Benny

Kommentera

