Skip to content

Ölmorgon

september 2, 2009

Alarmet ringde argt i morse 05.00. Prick 06.00 lastade jag in kameran i bilen och körde mot Västerås. 08.00 hade jag ett ölglas i handen. Inte som på fest utan några exklusiva droppar av en mustig stout enbart för provsmakning. Innan dess hade jag fått följa med hur det går till att brygga öl hos Raimo och Håkan på Hantversbryggeriet. Vill ni läsa reportaget kommer det i VLT den 12:e September. När jag skulle vända hem till Örebro igen sa Håkan ledande att det är alldeles för lite drivna tjejer i bryggeribranschen och gav mig en vänskaplig puff i sidan. Tja kanske…fotograf OCH ölbryggare. Varför inte? Nu vet jag ju hur det går till.

Håkan och Raimo provsmakar olika långt lagrade öl.
Håkan och Raimo provsmakar olika långt lagrade öl.

Hantverksbryggeriet

3 kommentarer leave one →
  1. september 3, 2009 4:24 f m

    I do like the set-up. Öl vid 8-tiden, och en mustig stout till råga på allt. Har faktiskt prövat en del av deras produkter, så jag borde hälsat och tackat så mycket.

    Ser fram mot nästa inlägg, bryggare-terese där.

    • heartandsoulterese permalink
      september 3, 2009 3:24 e m

      Ja, det var kul att vara där och de var riktigt sköna typer. Det är nog rätt enkelt att kunna se mig som bryggare, eller hur, med ett stort förkläde och röra runt i malten😉 Så du har testat deras grejer – såklart du har!

  2. september 3, 2009 4:25 f m

    🙂

Kommentera

