Skip to content

Ett hus på landet

september 1, 2009

Lena ringde upp mig och det tog inte lång stund så satt jag i hennes röda Volvo påväg mot en husvisning.
– Jag tycker du ska köpa ett hus och jag har hittat det perfekta till dig! Ute på landet men inte alltför långt från stan.
– Du är galen, jag har inte det livet just nu, protesterade jag tappert. Hon tittade på mig storögt och fortsatte:
– Varför vänta! Man ska leva i nuet. Du behöver ha lugn runt omkring dig, ha dina egna äppelträd, varför inte ett land med morötter och persilja. Det är också i 50-tals stil. Du kommer att gilla det. Lovar.

Huset var i stort behov av renovering eller tja, gegantiskt behov men bortsett från det var det precis så jag vill bo. Idag, imorgon eller om några år.

husvisning

4 kommentarer leave one →
  1. september 3, 2009 4:23 f m

    Jag vet inte om jag ska hålla med Lena eller T i det här fallet. Vill se mer av huset!🙂

    …och renovering? Ser man tillbaka ett par inlägg på denna här bloggen så verkar det inte vara några större problem, du målar ju och går på auktioner som ett riktigt helylle-proffs.

  2. heartandsoulterese permalink
    september 3, 2009 3:28 e m

    Helylle…ha ha, har jag inte alltid varit det?

  3. september 4, 2009 8:23 f m

    Slå till!

    Ser framför mig en helg med målarfärg och tapeter, en och annan öl och en stor dos av skratt. Du kanske kan starta ett kollo för oss betongfolk. Mata oss med den goda gröten, köra lite yoga med oss och avsluta dagarna med ett par bitar kladdkaka. Muuuummms. Ett rehab helt enkelt.🙂

    Kram.

  4. heartandsoulterese permalink
    september 4, 2009 10:55 f m

    Let´s do it!
    Vad kul…ser det framför mig i skrivande stund. Jag kanske ska slå till trots allt. Nästa resa med Ivotrip går till Tereses nya husprojekt i Örebro. Vilken genialisk idé!

    Stor kram till dig.

Kommentera

